Ingelill sin blogg

Monday, October 23, 2006

MUSE JAKT PAA ROMMET :
Begynte rolig paa fredag kveld me at Hanne Liv saag noe svart som loop under bordet paa rommet vaart. Saag litt etter men tenkte ikke mer over det!
I gaar laag eg fredelig i senga og skulle ta tidlig kveld daa noge svart piler over gulvet og bort mot senga mi. Den snudde naar eg satte i ett lite rolig hyl , og musa pilte saa bort i koffertene!
Daa eg sa det t Hanne Liv fikk eg bare - " jaja me kan jo ikkje doo av det!"
Neivel me e jo tross alt i Afrika tenkte eg og la meg t aa lese litt igjen..
Det plagte meg litt med denne tingen, eg va sikker paa eg saag at det va en mus og at den va med kofferten!!
Eg fikk Hanne Liv me paa a sjekke rundt koffertene, for eg slapte ikkje av me en mus kravlende rundt paa golvet!
Hu kikka rundt koffertene og aapnet sin koffert og rota litt nedi den.
Plutselig satte Hanne Liv i et SYKT HYL!! Musa dukka opp rett ved siden av haanda hennes og mellom alle tingene i kofferten og hoppa saa elegant ut av kofferten og bort i kles hylla i stedet!
Vi satt begge nogen sekunder oppi senga og bare summa oss litt foor vi begge begynte aa skratt le!! Begge satt litt hjelpeloose og visste ikke helt koss me sku gjoor dette her. Plutselig hoorte me skritt utfor doora og Rune kom loopende opp. Han har rom under oss og hadde hoort et sykt hyl og kom for aa redde oss.
Me satt der i senga og saag bare dumme ut og Rune lure enda paa ka me hadde gjort hvis han ikke hadde kommet opp til oss! Takk Rune!
Vi ransaket hele rommet og lukka igjen alle koffertene i tilfelle den var oppi der!
Rune saag noe tvilende ut naar han for andre gang sjekka under senga. Men det er sant!
Han sa selv at han hadde sett en mus bak gass komfyren paa kjookkenet for et par dager siden, men han lot vere aa si det til oss! Kan du forstaa det?
Musa er fremdeles sporloost fosvunnet og hvor den er blitt av forblir ett mysterium!
Riktignok staar kofferten fremdeles lukket igjen fra i gaar, men vi burde gaa og sjekke gjennom dem naa... Kanskje er den forsvunnede musa i kofferten fremdeles??

3 Comments:

At 12:43 PM, Anonymous Anonymous said...

FY FILLEN!!! eg hadde ALDRI lagt meg t å sova på et rom så eg visste d va ei mus ein eller aen plass! Fysj a meg! Dåkk e tøffe!=)

 
At 1:27 AM, Blogger Marianne said...

Eg ler... Lykke te med videre musejakt!

 
At 4:15 AM, Anonymous Anonymous said...

det jeg var ute etter, takk

 

Post a Comment

<< Home