Ingelill sin blogg

Tuesday, October 17, 2006

I dag e det tirsdag 17. oktober, og akkurat en uke siden eg forlot Norge!
Det fooles ut som det e mye lenger siden!!!

Det e rart og deilig aa endelig ver paa Madagaskar!
Et land som e saa vidt forskjellig fra Norge paa mange maater, og det e utfordring aa sette seg inn i kulturen og spraaket, men eg like meg!!
Naa disse 2 foorste ukene ska me alle 4 [ Oystein, Rune, Hanne Liv og meg] bo paa et ungdomsenter her i hovedstaten Antananarivo. Etter det ska meg og Hanne Liv dra videte t landsbyen Fandriana og jobbe paa lererskolen SFM.
Baade glede meg og e veldig spent paa aa komme frem dit!!

Disse dagene har faar det meste gaat me paa spraak kurs og utforske byen og kulturen!

I gaar kveld fikk opplering i aa lage gassisk mat, hehe... Det gaar for det meste i ris her, baade t frokost, middag og kvelds, og me henge ikkej helt me enda der me komme drassende me broodet vaart t frokost!! Saa naa har de lert oss opp her, saa naa blir det aa leve som en gasser videre!!

Sitte paa internett kafeen i byen aa skrive naa, og det ser ut som de e klare for aa stenge her naa!
Det blir tidlig kveld her, og folk legger seg i 20 -21 tiden hver dag. Den har me ikkje klart aa komme helt inn i enda altsaa!
Va veldig facinerende aa vere paa gassisk gudstjeneste paa soondag.
De har 2 gudstjenester paa soondager, hvor den foorste starter 6.30 og varer 3-4 timer!!
Kan vel ikke skryte av at vi var paa den daa...
Holdt lenge for oss aa komme til klokka 9.30, hehe..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home