Ingelill sin blogg

Wednesday, February 21, 2007

BARNESKOLEN:

Den siste måneden har vi vært å undervist på en barneskole laaaangt ute i bushen!
Det tok en halv time å kjøre, 1,5 mil , men sykt hullet og krunglete vei det siste stykket
Vi ( meg, Hanne Liv og Mr JAo ) blir kjørt til barneskolen hver onsdag av skolebilen på SFM.

Første gang måtte vi over en bru som var utrolig liten og smal og så nokså "shabby" ut. Sjåføren var noe skeptisk til brua han og, men rektor som var me oss hoppa ut av bilen og tråkka på brua. Joda! Den er bra, gliser han me et stort tannløst smil og en trillende latter ( rektor har alltid en utrolig latter og det store smilet der det mangler flere tenner, super mann altså!)
Så kjørte vi, eg må innrømme at me va en smule nervøse der me rulla over brua, fordi om den tålte vår lille rektor va eg ikkje så sikker på den holdt oss i bilen. Det sku litt guts til for å kjøre over der! Me kjørte over og det vingla litt, men kom oss vel over på andre siden!
Puh!

Det var en liten landsby som lå foran oss, utfor et litejord hus stod en flokk med unger å venta.
Hadde fått beskjed om å ha undervisning sammen så eg hadde ikkje forberedt sånn kjempe mye, og tenkte det bl litt rolig første gang, men den gang ei...
Det lille jordhuset bestod av 2 klasserom som er ganske enkle.
Eg ble vist in i det ene og Hanne Liv i det andre. Va en smule spent på dette ja!

Det gikk heldigvis greit, har me for god tid e det godt å leke litt og " Head and shoulders" slår alltid an!! Så det ble nogen gode runder me " Head and shoulders, knees and toes" før me tok pause. Etter pause undervise me lærerne i engelsk også.
Syns det var en opplevelse å få undervise på barneskolen, med 2 enkle klasserom langt ute på landsbygda og me kun ca 30 elever på hele skolen.

Må bare fortelle kort om forrige gang, det var LITT av en tur.
Vi kunne ikke bli kjørt, så vi skulle sykle. Hanne Liv var litt syk og ble ikke med den dagen.
Mr Jao og meg fikk tak i noen sykler på skolen, også var det ut på tur!!
Visste jo at det var et godt stykke, og var forberedt på veiene.
Vi brukte 1 og en halv time til skolen, og elevene lo godt der eg kom tråkkende på en litt for stor sykkel knall rød i fjeset.
Turen bort gikk helt fint, sjøl om veiene var een utfordring til tider. Turen hjem var litt tyngre, den 1, 5 mil lange veien ble enda lengre i den stekende varmen og det var deilig å endelig komme frem!
Va litt morsomt, meg og Mr jao på sykkeltyr i bushen! Det skjer ikkje kver dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home